Historien bak Mammut

«Så bra at du mister sans og samling». Ja, i følge Mammut selv er utstyret de produserer så bra at de som bruker det får svekket dømmekraft. La oss håpe det bare er en talemåte.

Sist oppdatert: 2. november 2018 kl 15.06
Mammut er kjent for spesielle reklamekampanjer. Her et foto fra normalruta på Matterhorn via Hörnli Ridge. Klatrere satt ut 50 røde lys langs ruta. Foto: Robert Boesch
Mammut er kjent for spesielle reklamekampanjer. Her et foto fra normalruta på Matterhorn via Hörnli Ridge. Klatrere satt ut 50 røde lys langs ruta. Foto: Robert Boesch
Lesetid: 4 minutter

Det som i hvert fall er sikkert er at enten du er alpinist, klatrer, syklist eller løper så har Mammut utstyr for det – og, ja, mye er av veldig bra kvalitet.

Om det er så bra at sansene dine sløves, får hver enkelt bedømme. Med en årlig omsetning på ca 80 millioner i Norge er de uansett en gigant å regne med.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Klatring,

Fri Flyt, Terrengsykkel, UTE, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder*
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder*
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper. *Forutsetter bindingstid, og fornyes månedlig etter bindingstiden.

Norsk-klatring.no er skrevet av klatrere for klatrere, og formidler det som rører seg i det norske klatremiljøet. På nettsiden finner du grundige utstyrstester, teknikk—og treningsråd og inspirasjon til din neste klatretur.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Norsk-klatring.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Tore Meirik

Kommersiell leder: Alexander Hagen